Din lokale udbyder af internet og tv Fora Forum Åbent brev til bestyrelsen – Opkrævning af kontingent

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • Freddy Jespersen
    Deltager
    Antal indlæg: 2

    Åbent brev til bestyrelsen – Opkrævning af kontingent

    Jeg har sikkert som mange andre modtaget en varsling af ændret kontingent/opkrævning af kontingent (mail)
    Heri står der
    “Vi i bestyrelsen, har vedtaget at opkræve et administrationsgebyr i form af et kontingent, som skal dække foreningens administrative udgifter.
    Gebyret, der ikke indeholder moms, udgør for 2023, 13 kr. pr. måned, og opkræves fra og med den 1.1.2023.
    Som forening, har vi fået øget omkostninger, som er årsagen til at vi indfører kontingent på foreningens bredbånds- og TV produkter, begrundet i øgede fællesomkostninger.
    Vi står til gengæld, som forening, stærkt i pris og kvalitet, og det skulle vi gerne fortsætte med.
    Vi ønsker alle en glædelig jul og et godt nytår.”

    Dog undre jeg mig over dette noget mangelfulde brev f.eks.
    – Hvad stiger vi fra og hvad stiger vi til ?
    – Teksten “Vi i bestyrelsen har beslutter at opkræve et et administrationsgebyr” (ikke en beslutning bestyrelsen kan træffe, men derimod en Generalforsamling herefter GF. ift. §6.7
    Afholdelse af GF).
    – Mangelfuld beskrivelse af hvilke udgifter/omkostninger som forening, har fået øget
    – Fristen på denne ændring/opkrævning.

    Jeg er ikke lykkedes med at finde et referat fra sidste GF hverken i min postkasse eller på foreningens hjemmeside.

    Der kan selvfølgelig være på GF der er givet bestyrelsen bemyndigelse ift. foreningens vedtægter “§6.4 Generalforsamlingen kan bemyndige bestyrelsen til at fastsætte gebyrer for ydelser.”
    men dette burde fremstå af referat fra GF, som jeg ikke kan findes på hjemmesiden.

    Mine spørgsmål, så jeg gerne ser besvaret til brug for bestyrelsesarbejde i karre6, til forenings bestyrelsen må derfor være følgende.
    1. Mil det være muligt at få opdateret hjemmesiden straks efter GF med nyeste referater?
    2. Vil det være muligt at få en udspecificering på evt. ændringer af kontingent mm. på evt. opkrævninger Fra/til ?
    3. En varslingsændring bør komme med en varslingen, så god tid, at forbrugeren/karrerne har en reel mulighed for at behandle ændringen og evt. opsige samarbejdet hvis de/denne ikke finder det rimligt/eller på anden måde ønsker at udtræde at foreningen.?
    (som der er nu kan foreningen f.eks. beslutte at bestyrelsen skal have en meget høj løn og forhøje kontingentet uden medlemmerne kan udtræde af foreningen Tænkt eksempel.)
    4. Modtager bestyrelsen eller nogle bestyrelsesposter, honorar, løn eller andre fordele ift. foreningens udgifter?

    med venlig hilsen
    Freddy Jespersen
    Medlem nr. 67

    Peter Dam
    Moderator
    Antal indlæg: 5

    Hej Freddy
     
    Først skal jeg bekalge at vi ikke har fået lagt referat og beretning op på hjemmesiden. Det skal ikke være en undskyldning, vi har fået ny hjemmeside og brugt meget tid på at færdigforhandle en ramme aftale med KAB fællesskabet, og glemt det.
     
    På generalforsamlingen var der en god debat om, hvordan vi skal opkræve fremadrettet, og hvordan vi sikrer at de passivemedlemmer ikke betaler for ydelser de ikke får. 
     
    I lovgivningen står at alle lejemål skal være med til at betale for drift og vedligeholdelse af et netværk, det er for at sikre at nye beboer skal kunne komme på uden at betale en tilslutningsafgift ved indflytning. Alle lejemål er fødte medlemmer af foreningen.
     
    Du har fuldstændig ret i at det er generalforsamlingen fastsætter kontingentet.
     
    På  generalforsamlingen blev det aftalt at bestyrelsen skulle finde en model der stiller alle medlemmer lige uanset om de modtager et signal, TV eller Internet.
     
    Jeg skal være den første til at indrømme at måden vi har informeret på ikke har været god.
     
    Når vi opkræver 13 kr. om måneden direkte hos medlemmerne der modtager TV eller Internet, er de faktiske omkostninger til at drive en kundeservice.
     
    Vi er i fuld gang med omlægge måden vi opkræver på, derfor vil vi formodentlig kunne nedsætte det gennerelle kontingent, det vil vi informere mere om på generalforsamlingen.
     
    1. Vi har lagt referatet op på hjemmesiden
    2. Vi vil arbejde på at gøre regningerne mere gennemskuelige, vi vil tage en snak med Kabelplus, der håndterer vores administration.
    3. Enig, det skal vi være bedre til.
    4. Bestyrelsen får ikke honorar , vi betaler for grundpakken, men har den fulde, så vi kan konstatere om der er signal, hvis der et medlem der henvender sig om manglende signal eller kanaler, og den laveste internethastighed.   
     
    Referat og beretning er på hjemmesiden 
     
    Med venlig hilsen
    Peter Dam
    Formand Karré 7 AKB Sydhavnen og Frederiksholm Net
    Medlem af Organisationsbestyrelsen AKB København

    Freddy Jespersen
    Deltager
    Antal indlæg: 2

    Hej Peter

    1000 tak for hurtig og godt svar
    jeg er glad for at høre at der er ved at blive kikket på hjemmesiden og opdatering af denne.

    Af bestyrelsen har fuld pakke er selvfølgelig helt naturligt.

    jeg vil samtidig gerne takke for jeres store arbejde mad at sikre os en god tv/internet løsning

    Freddy

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.